سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ویروس!

اشتباه نکنید ، این ویروس مثل خیلی ویروس ها که امروزه شایع شده ، از آن سوی مرزها نیامده است . این بلای جدیدی است که خود ما تولیدش کرده ایم ، ماجرا از آن جا شروع شد که فکر کردیم امام زمان (عج) رئیس و مدیری است که اگر خاطره دیدار او را به تصویر بکشیم ، یک برگ برنده برای رقابت های انتخاباتی و غیر انتخاباتی و چراغ سبزی برای مرید پروری به دست آورده ایم ! ، نمی دانم از کدام صندوق خانه ، این دستورالعمل را پیدا کردیم که باید هر طور شده امام را ببینیم ، حتی اگر خود امام نخواهد و به صلاح ما نداند !

مگر به ما نگفتند : در زمان غیبت قائم باید منتظر بود و در زمان ظهور مطیع ؟[1] 

بگذارید از اثرات این ویروس بگویم ؛ کار این ویروس آن است که باعث می شود چشم ها وارانه ببیند ، چون بیمار وارانه می بیند ، وظیفه غیبت ( انتظار ) و وظیفه ظهور ( اطاعت ) را برعکس وانمود می کند . بله ، از علایم بالینی بیمار آن است که به قول خودش در زمان غیبت می خواهد مطیع باشد ، البته با این توضیح که از خود امام (البته پس از ملاقات ) دستور بگیرد که اطاعت کند و حرف هیچکس دیگرا را قبول نمی کند ، حتی حرف علمایی که خود امام در زمان غیبت ما را به آنها ارجاع داد . [2]

از طرف دیگر ، لابد در زمان ظهور هم می خواهند منتظر بمانند . نپرسید چرا ؟ چون معلوم است ، کسی که دستور خود امام را قبول نمی کند ، اگر خود او را هم ببیند ، چون با خواسته او همراه نیست ، نمی پذیرد . منتظر می ماند تا حقیقت به زعم خودش مکشوف گردد!

ویژگی دیگر این ویروس ، ایجاد توهم است ، هر کس را که می بیند مخصوصاً اگر چهره اش نورانی و عجیب باشد ولو اینکه هیچ ربطی به معنویت و دین نداشته باشد ، فکر می کند امام زمان است .

راستی ، ناگفته نماند ؛ که این تنها ویروس تولید ما نیست ، چشم حسود به دور ، ما در این زمینه ها نیاز به تخصص خارجی نداریم اگر چه گاهی آنها هم کمک می کنند . ویروس دیگری هم هست که از ترس ویروس قبلی ، تعدادی از افراد را گرفتار می کند و باعث می شود با وجهه شبه روشنفکری آن قدر امام را غایب و پنهان حساب کنند که یادشان برود خود امام فرموده است . ما از احوال شما بی خبر نیستیم .

من کاری به این بحث ندارم که آیا افرادی که در زمان غیبت ، امام زمان را ملاقات کرده اند یا نه ، ولی بی شک امامی که امان اهل زمین است ، مدبّر و مربی بندگان است ، رکن تمام عالم است ، گره های کوچک و بزرگ فراوانی از افراد اجتماع ما باز کرده است ، که اگر نبود همه نابود می شدیم . [3]

خوب است شعار بهداشت معنوی سال آینده ما شیعیان این باشد :

اطاعت و ارتباط معنوی بیشتر با امام = سلامت روح و روان

داروهای بازار سیاه ملاقات ها و شبه روشنفکرها ، بدون تجویز پزشک زمان غیبت ، ممنوع!

امیدواریم هیچ کس در این روزها در بستر بیماری افراط و تفریط در مسائل ولایی ، نباشد و برای تمام کسانی که گرفتار ویروس های مذکور هستند ؛ چه بیمار و چه حامل و عامل انتقال ، خالصانه و بی غرض چنین دعا می کنیم : یا من اسمه دواء و ذکره شفاء! اشف صدورهم و صدورنا .

( مجله امان / بهار 86)

نکته : بحث ضرورت وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از دیدگاه روایات در آینده ارائه می شود .
نکته : ثبت نام برای چهله مناجات حضرت امیر علیه السلام (مولای یا مولای ...) شروع شده . فرصت ثبت نام تا 10 شعبان می باشد .

نکته : زمان چهله از 11 شعبان تا 21 رمضان است .


[1]« اِنَّ القَائمَ منَّا هُوَالْمَهْدِیُّ الذی یَجِبُ أنْ یُنْتَظَرِ فی غَیْبَتِهِ وَ یُطاعَ فِی ظُهُورِه» منتخب الاثر ، ص 223.

[2]فَارْجِعُوا فیهَا إلی رُواةِ حَدِیثنَا ... .

[3]برگرفته از زیارت جامعه کبیره و حدیث «لَوْ لَا الْحُجُّةَ لَسَاخَتِ الْاَرْضُ بِأهْلِهَا » .


نوشته شده در  جمعه 86/5/26ساعت  9:16 صبح  توسط گنجشک کوچک 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
او خواهد آمد
زمان بازگشت ارباب...
[عناوین آرشیوشده]