سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در پست قبل از ویروس گفتیم ، اما مباحثی باقی ماند که لازم دیدم به آنها اشاره بشه...

پلان اول ـ صبح جمعه ، دعای ندبه یا ظهر عرفه ، دعای عرفه شاید هم عصر جمعه ، دعای سمات یا ...مداح مجلس شور و حال زیادی به مجلس داده... از ناله های فراق می گه و از دوری رخ یار . با صدای زیبایی می خونه : همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی *** چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی ... و ادامه می ده اقا جون می دونم که تو مجلس مایی ... خوش به حال کسی که امروز اقاشو ببینه ! سعی خودتو بکن ... اگه امروز اقاتو نبینی بدبختی ها!!!! .... جوانک از عمق وجودش ناله می زنه و با تمام قلبش اشک می ریزه : اقا جونم ! اقام !... آق.... گریه امانش نمی ده ... ولی آیا اون مولاش رو می بینه ؟!

متاسفانه یه طیف آدمهایی که به این مرض ملاقات گرایی دامن می زنن یک سری از همین افراد به اصلاح مداح هستند . که بدون فکر کردن به اثرات جانبی حرفهایی که می زنند ، فقط و فقط برای شور پیدا کردن مجلس و اینکه به اصطلاح فاز بیشتری بدن حاضرند هر حرفی رو بزنن. همانطور که در ایام محرم هم شاهد کفر گویی های بعضی هاشون هستیم ...

 

پلان دوم ـ صبح جمعه بعد از دعای ندبه یه گزارش پخش می شه؛ گزارشگر از افرادی که از مجلس دعا خارج میشن می پرسه؟ اگه الان توی این مجلس اقا رو ببینی چی بهش می گی؟...

این هم یکی از کارهای خطرناکه که صدا و سیما بهش دامن می زنه ، که مردم صرف دیدن اقا برن مجلس دعا و توسل و ...

ـ حالا اصلا ببینیم اصل تشرف ممکن هست؟ که این همه آدم برای رسیدن به چنین فوزی اینطور خودشون را به آب و اتش می زنند؟

جواب : بله ، مواردی هست که فرد در اثر طهارت نفس و روح این امکان برایش حاصل می شود البته اینطور هم نیست که هر وقت بخواد امام رو ببینه که اگر کسی چنین ادعایی رو کرد قطعا کاذب است . پس اصل تشرف ممکن هست اما به قول اصولی ها ، اصل اولیه عدم تشرف است ! 

ـ چرا؟!

 

جواب:چون امام غائبند و غیبت اقتضا می کند که نشود امام را دید. اگر بشود که دیگر امام غائب نیست !...

اما ذکر یه نکته رو اینجا لازم می دونم و اون اینکه ؛ ملاقات با حضرت بزرگترین افتخار و نعمت عظمایی برای ماست . و بنده با طرح این مباحث قصد کوبیدن این مسائله رو ندارم . منتهی به این سوال بنده جواب بدین که آیا ما مکلف به تلاش برای دیدن حضرت شده ایم ؟؟؟ از ما خواسته شده که برای دیدن ایشان تلاش کنیم ؟؟؟ نه ولله ! شما برین پیش آقای بهجت ، پیش آقای جوادی آملی ، آقای حسن زداه آملی و ... و این سؤال رو بپرسین . بیشک می فرمایند که : چنین رسالتی به دوش ما گذاشته نشده است . حتی در بعضی از تشرفات قطعی هم اقا به این مسئله اشاره کرده اند .

قضیه پیرمرد قفل ساز رو که می دونید ؛ اقا به اون شخصی که خیلی در پی ملاقات با ایشون بودن چی می فرمایند ؟ می فرمایند مسلمان باشید من به دیدن شما می آیم .

پدر آیة الله سیستانی ، که خدمت اقا می رسن و اقا برای تشیع جنازه یه خانمی امده بودن ، آقا به ایشون چی می فرمایند ؟ می فرمایند مثل این خانم باشید من به دیدنتان می آیم (اون خانم به خاطر حفظ حجابشون 7 سال در دوره رضاخان خانه نشین شده بودند...)

 ـ خب حالا که ما رو ممنوع الملاقات کردین ، پس چرا در ادعیه از روئیت امام زمان صحبت شده و به عنوان آرزو [1]مطرح شده و از خدا این مسئله درخواست شده[2] ؟؟؟

جواب : اون چیزی که در ادعیه به عنوان روئیت آمده ، منظور ظهور است وگرنه چه لزومی داره که این نسخه برای همه پیچیده بشه در اون صورت غیبت معنایی نخواهد داشت ....

اما برسیم به آسیب هایی که از این عمل برای انسان پیش می آد یعنی عوارض ناشی از نفوذ این ویروس در منتظران .

1ـ باز ماندن از وظیفه اصلی ؛ وظیفه اصلی ما در این دوران چیه ؟ زمینه سازی ظهور ، اماده کرده خودمون ؛ اگر ما صرفاً به دنبال دیدن حضرت باشیم ، پس وظایف منتظران رو چه کسی انجام بده ؟ قبلا هم گفتم ، ظهور یک امر خارق العاده نیست که همه چیز رو به عهده ی خدا بذاریم . نیاز به زمینه سازی داره برای همین این همه در روایات بر زمینه سازی ظهور و انتظار پویا تاکید شده و اجر متنظران هم سنگ اجر شهدا و مجاهدان راه حق شمرده شد .

وقتی شخص به آنچه که وظیفش نیست می پردازه ، اون چیزی که وظیفش هست روی زمین می مونه .. این باعث به تأخیر افتادن ظهور می شه .... 

2ـ به وجود آمدن تزلزل اعتقادی در افرادی که موفق به دیدن حضرت نشده اند ؛ نسخه می پیچند که فلان ایه قران رو اگه چهل شب صد بار بخونی ، یا اگه چهل شب بری جمکران و یا...به جون بچم اقاتو می بینی !!!!!

پلان سوم : جوانک اصفهانی در آروزی دیدن روی ماه مولایش می سوزد ... به هر دری زده ... دعا .. توسل.. ورد ... ذکر ... تا اینکه بهش می گن چهل شب جمعه برو جمکران ، اقا رو می بینی ... رد خور نداره ... خیلی ها کردن جواب داده ... جوانک چهل شب جمعه از اصفهان می کوبه و می ره قم ، جمکران . توی گرمای شدید ، سرمای استخون سوز ، چه مشکلاتی که براش پیش نمی آد ، چقدر براش هزینه داره ... چقدر بخاطر این کار متلک شنیده ... چقدر از وقت مفیدش رو برای این کار گذاشته ... چهل جمعه تمام میشه ... می خواد اقا رو ببینه و از سختی ای که توی این مدت کشیده براش بگه ... ولی خبری نمی شه .... به هر دری می زنه .... صبر می کنه .... ولی....

این جوان یکی از کسانی است که منکر وجود امام زمان شده است .... یکی از کسانی که مهدویت را از ریشه زده و منکر اصل اون شده . عقاید مسمومش هم طرفدارانی داره ...... اما ایا اگه ما امام رو نبینیم دلیل بر نبودن ایشونه ؟؟؟

 نتیجه : یک سری جلساتی که بعضی افراد سود جو می ذارن که این ورد رو بخون ، این کار رو بکن ، چهل شب جمعه برو مسجد جمکران تا اقاتو ببینی همه دامن زدن به این مرض و افزایش دادن حیطه عمل این ویروسه ...

3ـ در دام فرصت طلبان وشیادان افتادن ؛ کسانی که مدام در پی این مسئله هستند دچار توهم می شوند و در دام افراد سود جو می افتند و فرقه هایی درست میکنند که ...

ـ چرا توهم ؟

 جواب : تا حالا استهلال کردین ؟ وقتی می خواین ماه رو ببینیم انگار ماه با ما بازی میکنه ؛ یه لحظه اینجاست یه لحظه دیگه میره اون ور اسمان ، ولی نیست . یکی از متخصصان استهلال اشاره می کرد که افردا بسیاری که در اول و اخر ماه رمضان ادعای روئیت هلال رو می کنند دچار توهم شده اند !!!  

گاهی هم ممکنه ملاقات صورت بگیره ولی با خود امام نه با اعوان وانصار ایشون . چون در روایت داریم که 30 نفر در اطراف ایشون هستند. و ممکنه که آنها رو دیده باشه و بیشتر کسانی که به دنبال این مسئله هستند در این دام (توهم) می افتند .

 پلان چهارم ـ مرد جوان در قم یک گروه تشکیل داده . هر فقیری که وارد قم می شه اون و دوستانش شناساییش می کنن و آب و غذاش رو فراهم میکنند . توی سرمای زمستون کشیک می دن توی گرمای تابستون عرق می ریزن و مراقبن هر فقیری که وارد قم بشه باید ازش حمایت کنند . بعد یه مدت به این فکر می افتن که کارهاشون رو ببرن زیر نظر امام زمان . مرد جوان که رئیس گروهه به دنبال دیدن امام زمان می ره  .... چهل جمعه جمکران .... نه بی فایده است .... یکی بهش میگه که اگر یک سال هر شب هزار بار سوره قدر رو بخونی اقا رو می بینی .... یک سال تمام با توجه کامل ، این کار رو می کنه .... ولی بی فایده است .... به این فکر می افته که حتما به خاطر گناهان زیاده منه که این توفیق حاصل نمی شه .... توبه و استغفار و انابه و توسل.... نه بی فایده است .... همه درها بسته است... یک روز موقع ورود به مسجد پیرمرد ژنده پوشی رو می بینه مقداری به او کمک و می کنه و ازش میخواد براش دعا کنه . پیرمرد تیری در تاریکی می اندازه و میگه : من نوری توی پیشانی شما می بینم شما قراره فرد مهمی بشی ... جوانک که مشتاق شده از پیر مرد می خواد بیشتر براش توضیح بده .... پیر مرد هم که رگ خواب این جوان رو به دست اورده شروع به بافتن اراجیف می کنه .... جوانک احساس می کنه پیر و مرادی رو که دنبالش بوده یافته .... پیرمرد میشه رئیس گروه .... بعد یه مدت تشکیلات می شه هرمی ... پیر مرد در راس هرم ... جوانک معاون و وزیر اون و باقی افراد گروه رو از دیدن پیر منع می کنه و این حق رو برای خودش محفظ می دونه ... یه مدعی پیدا میشه .... همسر این مرد جوان که می خواد با پیر رابطه داشته باشه ... بعد هم برادر خانمش .... یه شب توی قم یه عده از بچه های مذهبی با قمه و چاقو می افتن به جون هم ... سر پیرمردی که پیر و مرادشون بوده .... با اقا ارتباط داشته ..... راهنماشون بوده .... ولی جالب اینجاست که اون پیرمرد حتی بلد نبوده نماز بخونه ... یا حتی یه آیه قران رو تلاوت کنه .....

نکته دیگر هم اینکه مایی که این همه برای این مسئله تلاش می کنیم اصلا به تربیت نفس فکر کردیم . امدیم و تشرف حاصل شد و اقا رو دیدیم ولی اقا موقع گناه کردن امدند سراغ ما ! حسابی فاز می ده نه؟!!! ...این طور فکر نکنیم که چون ما اقا رو نمی بینیم ایشون هم ما رو نمی بینه و وقتی ما رو می بینه که ما هم ایشان رو روئیت کنیم .

امان ز لحظه غفلت که ناظرم هستی....


[1]  متی ترانا و نراک(دعای ندبه )  

[2] الهم ارنی الطلعة الرشیده (دعای عهد )


نوشته شده در  جمعه 86/6/2ساعت  12:0 صبح  توسط گنجشک کوچک 
  نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ویروس!

اشتباه نکنید ، این ویروس مثل خیلی ویروس ها که امروزه شایع شده ، از آن سوی مرزها نیامده است . این بلای جدیدی است که خود ما تولیدش کرده ایم ، ماجرا از آن جا شروع شد که فکر کردیم امام زمان (عج) رئیس و مدیری است که اگر خاطره دیدار او را به تصویر بکشیم ، یک برگ برنده برای رقابت های انتخاباتی و غیر انتخاباتی و چراغ سبزی برای مرید پروری به دست آورده ایم ! ، نمی دانم از کدام صندوق خانه ، این دستورالعمل را پیدا کردیم که باید هر طور شده امام را ببینیم ، حتی اگر خود امام نخواهد و به صلاح ما نداند !

مگر به ما نگفتند : در زمان غیبت قائم باید منتظر بود و در زمان ظهور مطیع ؟[1] 

بگذارید از اثرات این ویروس بگویم ؛ کار این ویروس آن است که باعث می شود چشم ها وارانه ببیند ، چون بیمار وارانه می بیند ، وظیفه غیبت ( انتظار ) و وظیفه ظهور ( اطاعت ) را برعکس وانمود می کند . بله ، از علایم بالینی بیمار آن است که به قول خودش در زمان غیبت می خواهد مطیع باشد ، البته با این توضیح که از خود امام (البته پس از ملاقات ) دستور بگیرد که اطاعت کند و حرف هیچکس دیگرا را قبول نمی کند ، حتی حرف علمایی که خود امام در زمان غیبت ما را به آنها ارجاع داد . [2]

از طرف دیگر ، لابد در زمان ظهور هم می خواهند منتظر بمانند . نپرسید چرا ؟ چون معلوم است ، کسی که دستور خود امام را قبول نمی کند ، اگر خود او را هم ببیند ، چون با خواسته او همراه نیست ، نمی پذیرد . منتظر می ماند تا حقیقت به زعم خودش مکشوف گردد!

ویژگی دیگر این ویروس ، ایجاد توهم است ، هر کس را که می بیند مخصوصاً اگر چهره اش نورانی و عجیب باشد ولو اینکه هیچ ربطی به معنویت و دین نداشته باشد ، فکر می کند امام زمان است .

راستی ، ناگفته نماند ؛ که این تنها ویروس تولید ما نیست ، چشم حسود به دور ، ما در این زمینه ها نیاز به تخصص خارجی نداریم اگر چه گاهی آنها هم کمک می کنند . ویروس دیگری هم هست که از ترس ویروس قبلی ، تعدادی از افراد را گرفتار می کند و باعث می شود با وجهه شبه روشنفکری آن قدر امام را غایب و پنهان حساب کنند که یادشان برود خود امام فرموده است . ما از احوال شما بی خبر نیستیم .

من کاری به این بحث ندارم که آیا افرادی که در زمان غیبت ، امام زمان را ملاقات کرده اند یا نه ، ولی بی شک امامی که امان اهل زمین است ، مدبّر و مربی بندگان است ، رکن تمام عالم است ، گره های کوچک و بزرگ فراوانی از افراد اجتماع ما باز کرده است ، که اگر نبود همه نابود می شدیم . [3]

خوب است شعار بهداشت معنوی سال آینده ما شیعیان این باشد :

اطاعت و ارتباط معنوی بیشتر با امام = سلامت روح و روان

داروهای بازار سیاه ملاقات ها و شبه روشنفکرها ، بدون تجویز پزشک زمان غیبت ، ممنوع!

امیدواریم هیچ کس در این روزها در بستر بیماری افراط و تفریط در مسائل ولایی ، نباشد و برای تمام کسانی که گرفتار ویروس های مذکور هستند ؛ چه بیمار و چه حامل و عامل انتقال ، خالصانه و بی غرض چنین دعا می کنیم : یا من اسمه دواء و ذکره شفاء! اشف صدورهم و صدورنا .

( مجله امان / بهار 86)

نکته : بحث ضرورت وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از دیدگاه روایات در آینده ارائه می شود .
نکته : ثبت نام برای چهله مناجات حضرت امیر علیه السلام (مولای یا مولای ...) شروع شده . فرصت ثبت نام تا 10 شعبان می باشد .

نکته : زمان چهله از 11 شعبان تا 21 رمضان است .


[1]« اِنَّ القَائمَ منَّا هُوَالْمَهْدِیُّ الذی یَجِبُ أنْ یُنْتَظَرِ فی غَیْبَتِهِ وَ یُطاعَ فِی ظُهُورِه» منتخب الاثر ، ص 223.

[2]فَارْجِعُوا فیهَا إلی رُواةِ حَدِیثنَا ... .

[3]برگرفته از زیارت جامعه کبیره و حدیث «لَوْ لَا الْحُجُّةَ لَسَاخَتِ الْاَرْضُ بِأهْلِهَا » .


نوشته شده در  جمعه 86/5/26ساعت  9:16 صبح  توسط گنجشک کوچک 
  نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

سوال : ضرورت وجود امامی همتای رسول خدا صلی الله علیه و آله، از طرف خدا در هر زمان چیست ؟
ضرورت وجود امام از دیدگاه عقل :
در جواب یک استدلال عقلی با دو مقدمه ارائه می کنیم .
مقدمه اول : قطعا رسول خدا
صلی الله علیه و آله در زمان خود به تمام نیازهای دینی مردم تا روز قیامت پاسخ نداند .
چرا؟ 1ـ به دلیل عدم نیاز مردم 2ـ به علت عدم ظرفیت آنها
مقدمه دوم : خدای متعال در یک مقطع زمانی (23ساله) زیباترین نظام هدایت را به بشریت عرضه کرد.
با توجه به مقدمه اول و مقدمه دوم این سؤال مطرح می شود که : خداوند برای هدایت بشریت بعد از رحلت رسولش تا روز قیامت چه تدبیری اندیشیده است؟
سه مسأله قابل تصور است :
1ـ خداوند امر امت را در این مسأله مهمل گذاشته . یعنی دین ناقص فرستاده است . ولی هیچ موحدی نمی تواند این امر را بپذیرد . 
2ـ خداوند دین کامل فرستاد ولی رسولش در ارائه آن کوتاهی نمود ! این مسأله به هیچ وجه قابل قبول نیست  چرا که پیامبر
صلی الله علیه و آله اگر می خواست یک روز از مدینه خارج شود ، برای خودش جانشینی تعیین می فرمود .
3ـ خداوند متعال در راستای هدایت بشریت تا روز قیامت افرادی را که همتای رسولش هستند ، برای امت قرار داد ، رسولش هم این امر الهی را ابلاغ نمود ولی امت در پذیرش آن کوتاهی نمودند.
با توجه به نکات یاد شده و با توجه به اینکه نیاز انسان به  راهنما و هدایت او یک نیاز مستمر است (یعنی در طول قرون و اعصار بوده و خواهد بود ) پس باید در هر زمان فردی هم شأن رسول خدا برای هدایت بندگان وجود داشته باشد . یعنی هر کدام از ما برای رسیدن به کمال لایق خود با تک تک سلولهای بدنمان و تمام وجودمان به او نیازمندیم ،‏ نیازی عمیق و عطشی وصف ناشدندی ...

اما ضرورت وجود امام از دیدگاه قرآن :
در ادامه چند ایه را که دال بر لزوم وجود حجت در هر زمان است را ذکر می کنیم .
«وَ مِمَّن خَلَقْنا اُمَةٌ یَهدون بِالحقِ وَ بهِ یَعْدِلُونْ » « و از خلقی که آفریدیم فرقه ای به حق هدایت می یابند و (ازباطل همیشه )به حق بر می گردند .»(اعراف/181) 
در تفاسیر آمده است که مراد از این فرقه پیشوایان دین و ائمه معصومند که همیشه باید در زمین وجود داشته باشند .

« وَ یَقُول الذین کَفَروا لَو لا عَلَیه آیَةٌ من رَبِهِ اِنَّما انت مُنْذِرٌ و لَکُلِ قوم‍ٍ هادٍ».« و باز به طعنه می گویند که چرا بر او آیت و معجزه ای نفرستاد (باید بدانند که ) تنها وظیفه تو اندرز و ترساندن خلق (از نافرمانی خداست ) و هر قومی را از طرف خدا راهنمایی است . »( رعد /7)
در اخبار و تفاسیر بسیار راهنما به علی
علیه السلام  و ائمه تفسیر شده است . از این آیه بر می آید که هر قومی باید راهنما و امامی داشته باشد ، یعنی تا روز قیامت وجود حجت خدا در زمین ضروری است .

« یَومَ نَدْعُ کُلَ اُناسٍ بِامامهم ... » « ای رسول ما بیاد آر روزی را که ما هر گروهی از مردم را با پیشوایشان دعوت می کنیم » ( اسرا / 71)
با توجه به این ایه امامت، بایدبعد از رسول خدا تا آخر الزمان نیز ادامه داشته باشد ، در غیر این صورت تکلیف مردم آینده مهمل گذاشته شده و این از خدای حکیم پسندیده نیست . از طرفی غرض آیه نیز نقض می شود زیرا اقوامی خواهند بود که شامل این ایه نخواهند شد در حالی که این ایه عموم را می رساند .

« اِنَّا اَرْسَلْناکَ بِالحَقِ بشیراً و نذیراً وَ ان من امةٍ الاّ خلا فیها نذیر» « ما ترا به حق و راستی به سوی خلق فرستادیم تا (نیکان را ) بشارت داده و (بدان را ) بترسانی و هیچ امتی نبوده جز آنکه در میانشان ترساننده و راهنمایی بوده است . »( فاطر/24)
اگر وجود راهنما برای امت های گذشته ضروری بوده ، پس برای آینده گان هم ضروری خواهد بود . در غیر این صورت آنها در روز قیامت برای گمراهیشان عذر و بهانه خواهند داشت . از طرفی همانطور که هدایت هدایتگر برای پیشینیان ضروری بوده برای آینده گان هم امری لازم به شمار می آید چرا که نیاز انسان به هدایت یک نیاز مستمر و پایدار است .

نکته : قرار بود این پست رو هفته قبل بذاریم که به دلیل مشغله و جلو افتادن سفرم نتونستم . شرمنده دوستان شدم. از این بابت معذرت .
نکته : اگه خدا توفیق رو رفیق راهمون کنه قراره یه چهله دعای حضرت امیر بذاریم که تا روز بیست و یکم ماه رمضان طول می کشه . دوستانی که مایلن با نام یه شهید ثبت نام کنند . در مورد زمانش هم نظر بدین .
نکته : لیست چهله دعای عهد رو ارشیو کردم . دوستانی که نیاز دارن به ارشیو  مراجعه بفرمایند .


نوشته شده در  جمعه 86/5/19ساعت  2:42 صبح  توسط گنجشک کوچک 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
او خواهد آمد
زمان بازگشت ارباب...
[عناوین آرشیوشده]