سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم
شبهای قدر رسید ...

انا انزلناه فی لیلة القدر ...

و ما ادراک ما لیلة القدر...

قد جعل الله لکل شی قدرا...

اما قدر یعنی چه ؟ اندازه ؟ میزان ؟ شاید ! ولی به نظر من قدر یعنی رسانا ! حالا این رسانا یعنی چه ؟

خب هر چیزی که ما رو به خدا برسونه ، رساناست . لیلة القدر خیر من الف شهر ... شب قدر برتر از هزار ماهه . یعنی یک مسیر هزار ماهه رو می شه توی یک شب طی کرد . رسانا بهتر از این می خوای؟؟؟!!

 

اما این رسانا یه تاریخ مصرفی داره . در ایام سال فقط یک شب ، شب قدره ! اگر استفاده کردی ، کردی ! اگر نکردی ، تاریخ مصرفش می گذره و دیگه به درد نمی خوره . یعنی اصلا دیگه چنین فرصتی در طول سال به دست نمی آد . از طرفی امام صادق علیه السلام می فرمایند : قلب ماه رمضان شب قدر است . یعنی اگر از شب قدر استفاده کردی ماه رمضان رو هم بردی و گرنه هیچ!

 

مثال ملموس بزنم . مثل نماز اول وقت ، که توی وقت فضیلت درهای آسمان باز بازه ! اما هر چی که از وقت فضیلت بگذره این درها کم کم بسته می شن و آخر سر هم کیپ کیپ ! وبعضی از نمازها پشت در می مونن !!!

 

باید برای شبهای قدر کارت ورود گرفت . کارت ورود استغفاره ! با استغفار اذن ورود باطنی بگیریم . برای خدا اعتراف کنیم .  یه تسبیح ورداریم و با هر استغفاری یه گناهی رو اعتراف کنیم ....اما بجز استغفار یک چیز دیگه هم هست . یک چیز ناب و قیمتی . و اون افزایش معرفت نسبت به بی بی دو عالم خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها  است . چطور ؟ به خاطر این حدیث ؛ امام صادق علیه السلام : هر که فاطمه را ، آن گونه که سزاوار است ، بشناسد ، بی تردید شب قدر را درک کرده است 

 

پس با در نظر گرفتن این چیزها ، زحمت شب بیداری بیهوده نکشیم ...

 

و در آخر یه جمله خدمت حضرت معشوق ؛

کریم در به روی بینوا نمی بندد

گشای در به روی در به دری ....


نوشته شده در  یکشنبه 86/7/8ساعت  1:0 صبح  توسط گنجشک کوچک 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
او خواهد آمد
زمان بازگشت ارباب...
[عناوین آرشیوشده]