• وبلاگ : نسيمي از بهشت ...
  • يادداشت : طعم طلبه شدن
  • نظرات : 3 خصوصي ، 23 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام خواهرم

    آقاي غلامي حالا هي بگو زن ها كم عقلند پس اين چيه با اين قلمش؟

    خب البته گفته اند ما من عام و ...بقيه اش رو يادم رفتم.!

    جسارت منو ببخشيد فقط براي رفع خستگيتان بود.

    اينهم يادگاري ما:

    امام زين‌العابدين (ع) فرمودند: هر کس عالم و حکيمي نداشته باشد که او را ارشاد کند هلاک مي‌شود. انسان بايد در دو چيز استاد داشته باشد يکي اخلاقيات و ديگر عُرفيات.
    اگر درس بخواني و استاد اخلاق نداشته باشي، بر فرض آية‌الله هم بشوي نَفْس تو هم، آية‌الله مي‌شود آن‌وقت بيچاره مي‌شود. همان‌طور که به دکتر مي‌روي و دستور رژيم غذايي مي‌گيري بايد پيش استاد بروي و دستور اخلاق بگيري، بايد استاد باشد که نزد او بروي که باد کبر و غرور تو را خالي کند، فکر نکني حالا که اين کتاب‌ها را مي‌خواني به جايي رسيده‌‌اي و حتماً مورد تأييد امام زمان (عج) قرار گرفته‌اي.
    حضرت‌آية‌الله‌العظمي حاج شيخ عبدالکريم حائري (ره) فرمودند: وقتي شخصي طلبه مي‌شود مانند انگور است که بر اثر جوشاندن نجس مي‌شود و راه پاک شدن آن، ثٌلثان است، پس بايد طلبه استاد اخلاق بگيرد و خود را تزکيه کند زيرا علم و دانش و مدرک آدمي را مغرور و متکبر مي‌سازد و يک طلبه بايد آن‌قدر تلاش کند و بجوشد تا دو سوم او يعني صفات و اخلاقِ بد او بخار شود و از بين برود تا اينکه بتوان از او استفاده کرد.
    اما مواظب باش گرفتار نااهل نشوي، گرفتار اين سيم وصلي‌ها نشوي، اگر کسي پيدا شد که دلش مي‌خواهد همه بفهمند آدم خوبي است و فکر مي‌کند سيمش وصل است، به او اعتماد مکن اگر کسي واقعاً سيمش وصل باشد به کسي نمي‌گويد.
    درس اخلاقي که شما را بي‌حال کند، چرتي کند، شل و وِِل کند و شما را از درستان بيندازد، درس اخلاق نيست. ما اگر قدري خوب بشويم و نيتمان را درست کنيم استاد خوب هم گيرمان مي‌آيد. آيت‌الله احمد مجتهدي تهراني

    سپاسگزارم

    پاسخ

    سلام . من هم سپاسگزارم . ياعلي.